Mam pytanie odnośnie zmiennych dowolnego języka. Ale powiedzmy jak to wygląda w C++...
Największa zmienna to chyba 4bajtowa jest np: long int czy jakoś tak. Jak i gdzie zachować liczbę o 1 większą od maksymalnej wartości jaką może ta zmienna obsłużyć ?
jeśli mam zmienną 1 bajtową i zmienia ona wartość na 300dec to po prostu ładuję ją do 2 bajtowej zmiennej (int) i sprawa rozwiązana.
Ale jeśli zmienna ma 4 bajty ?
Czy tworzę klasę z dwoma zmiennymi typu Long INT o funkcjach 'ah' i 'al' i używam sobie ich tak jak w asmie ?
Ale jak zrobić, żeby można było wpisać do czegoś te AH i AL jako jedną dużą liczbę (8 bajtów) ?
Nie wiem czy dobrze rozumiem pojęcie klasy - ale one wg mnie służą do tworzenia własnych typów. Zzatem czy mogę sobie utworzyć typ 8 bajtowy na którym mogę przeprowadzać operacje arytmetyczne tak jak na typie 2 bajtowym (int) ?