Pokaż wyniki 1 do 6 z 6

Temat: podbijanie głosów w konkursie

  1. #1

    Domyślnie podbijanie głosów w konkursie

    Witam,
    wiem,że możliwe jest podbicie głosów w konkursie za pomocą telefonu, poprzez zmienne IP.
    Nasz znajomy startuje w konkursie,gdzie można oddać tylko jeden głos dziennie. Okazuje się, że jeden z rywali sztucznie podbija głosy. Na początku robił to z telefonu komórkowego, a od wczoraj wykorzystuje do tego program. Początkowo podbijał telefonem ok 200 głosów dziennie, natomiast programem od wczoraj wklepał sobie ok. 1600 głosów Wiemy to od naszego wspólnego znajomego. Czy organizator konkursu może to wykryć - czy są to jakieś inne numery IP niż takie zdobywane w sposób uczciwy?
    Proszę o odpowiedź, gdyż jestem zupełnym laikiem w tych sprawach

  2. #2
    Zarejestrowany
    Aug 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    9

    Domyślnie

    Myślę, że taki przekręt zostanie odkryty... Na pewno nie ujdzie mu to na sucho.

  3. #3
    Zarejestrowany
    Jun 2017
    Skąd
    Wszędzie i nigdzie.
    Postów
    15

    Domyślnie

    Telefony do wysylania sms'ow nie uzywaja IP, to akurat musze nadmienic odrazu... Mozliwe ze uzywa bramek sms lub sms bomber'ow/spamer'ow. Jest mozliwe sprawdzenie skad i do jakiej sieci nalezy numer - wiec jest dojsc latwo odkryc taki przekret.

  4. #4

    Domyślnie

    Dokładnie tak, po pierwsze trzeba zglosić to organizatorom konkursu, oni powinni mieć już swoje sposoby na sprawdzenie tego. A jeśli nie, to podsunać im sprawdzenie skąd pochodzi numer

  5. #5
    Zarejestrowany
    Jan 2008
    Postów
    278

    Domyślnie

    Przypuszczam, że głosuje się poprzez aplikację.