Pokaż wyniki 1 do 7 z 7

Temat: HTTP a HTTPS?

  1. #1

    Question HTTP a HTTPS?

    Witam
    Jestem zupelnie nowy w temacie bezpieczenstwa i ogolnie informatyki, ale zainteresowaly mnie te dzialy.

    Zainteresowała mnie sprawa protokolu HTTP oraz HTTPS. Spojrzalem ze moj facebook korzysta z protokolu HTTPS a z tego co wyczytalem jest to protokol zabezpieczany natomiast znajomi maja zwykle HTTP. Zastanawiam sie z czego to wynika, czy da sie to u znajomych zmienic i czy jest to podyktowane z gory przez admina strony? Jesli da sie zmienic to w jaki sposob?

    Mozliwe ze popelnilem jakies merytoryczne gafy w swoim zapytaniu, wiec prosilbym o sprostowanie.

    Szukalem w google, mozliwe ze niedokladnie, ale to co znalazlem odnosilo sie chyba do tworzenia wlasnych stron z tym protokolem. Nie bardzo potrafie jeszcze cokolwiek z tego wywnioskowac.
    Bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos poswiecil chwilke i wytlumaczyl to w miare przystepnym jezyku.

    Pozdrawiam

  2. #2

    Domyślnie

    Połączenie przez HTTPS jest szyfrowane, dzięki czemu dane przesyłane między przeglądarką a serwerem są zabezpieczone przed sniffingiem itp.

  3. #3
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Nie sa zabezpieczone przed sniffingiem, bo sniffowac mozna je nadal ale dzieki temu ze sa zaszyfrowane ktos kto moze robic sniffing przechwyci zaszyfrowana wersje i nie bedzie wiedzial co bylo w srodku,
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  4. #4

    Domyślnie

    Okej, rozumiem.
    W takim razie jak moglbym i czy w ogole jest taka mozliwosc zaszyfrowania przeze mnie protokolu facebooka?

    EDIT
    Poszukalem bardziej.. jednak bylo proste..
    Ale zastanawia mnie, dlaczego pokazane sa lokalizacje mojego logowania na Wloclawek i Warszawe skoro jestem w Zachodniopomorskim?
    Czy ma to zwiazek z dostawca internetu? Czy ktos wkrada sie na moj profil?
    fcb.jpg