Pokaż wyniki 1 do 6 z 6

Temat: Biblioteki międzyplatformowe

  1. #1

    Domyślnie Biblioteki międzyplatformowe

    Witam, zaczynam programowanie w c++, ale już na wstępie chciałbym zapytać które z bibliotek standardowych (plików nagłówkowych) można używać tak by źródła były kompilowalne na różnych systemach, przede wszystkim unix/linux i dos/windows.

    Spotkałem się np. z plikiem nagłówkowym windows.h, który nie jest kompilowalny na systemach unix, czy linux, a słyszałem, że jest ich więcej.

  2. #2

    Domyślnie

    Jeżeli zależy Ci na międzyplatformowej przenośności programów,
    to porzuć C i weź się za jakiegoś skryptowca.

    Ale odpowiadając na Twoje pytanie:
    Nie wiem.
    światło mądrości oświetla drogę z nikąd do nikąd

  3. #3

    Domyślnie

    To co działa na Linuksie może działać na Windowsie. To co działa na Windowsie nie będzie działać na Linuksie. Więc najlepiej korzystać z wolnych bibliotek.
    I tak:
    programy GUI: do tego najlepiej nadaje się GTK+ lub QT
    dzwięk: GStreamer
    grafika: OpenGL
    biblioteka do tworzenia gier: Allegro
    Implementacja wielowątkowości pthreads
    Biblioteki systemowe: Boost.

    Windows nie daje możliwości pisania programów na różne platformy. Pozatym windows.h nie jest plikiem biblioteki standardowej C.
    Ostatnio edytowane przez rafal44 : 01-06-2010 - 16:26
    "a imię jego będzie czterdzieści i cztery"
    A. Mickiewicz Dziady cz. III

  4. #4

    Domyślnie

    kiedys przejzalem wszystko co wieloplatformowe (no dobra nie wszystko) i mowie ze to syf.

    piszesz albo pod windowsa, albo pod co innego. nawet nie ma bibliotek zeby pod kazdym linuxem/bsd/... dzialalo, a ty chcesz mieszac w to windows ktory jest duzo inny.

  5. #5

    Domyślnie

    OK zgadzam się, nie da się napisać rozbudowanego programu który będzie kompilował się i działał pod wieloma platformami. Potrzebna jest jakaś edycja kodu.
    Ale aby programować pod Windowsem i Linuksem jednocześnie można używać jednej biblioteki i pamiętać o różnicach na tych systemach - wiedza, a nie niechęć do edycji kodu. Trzeba używać jakiś bibliotek, chyba, że chcesz pisać od zera tak jak pisany jest Linuks. Ja sam używam GTK+ i programuje mi się bardzo dobrze.
    WinAPI - prawie wszystko w jednym pliku, bardzo dobra dokumentacja i przykłady, ale działa tylko pod Win.
    Biblioteki Linuksa - GTK+ GStreamer słaba dokumentacja, poza tym do innych rzeczy trzeba szukać innych bibliotek, ale korzystać z tych bibliotek możemy pod Win inne.
    Zatem:
    WinAPI nie stworzymy aplikacji wieloplatformowej (chyba że ktoś uznaje tylko Win)
    GNU spokojnie możemy korzystać z tych bibliotek pod innymi platformami.
    "a imię jego będzie czterdzieści i cztery"
    A. Mickiewicz Dziady cz. III

  6. #6

    Domyślnie

    Windows nie daje możliwości pisania programów na różne platformy. Pozatym windows.h nie jest plikiem biblioteki standardowej C.
    no i tu sie w pewnym stopniu mylisz, co z dyrektywami ?
    Kod:
     #ifdef WIN32
    // jakis kod
    czy

    Kod:
    #ifndef WIN32
    // jakis kod
    dzieki dyrektywom mozna pisac pod rozne platformy, no przynajmniej w jakims stopniu.

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj