Dla usability i SEO adresy powinny byc czyste - takie jak przy 'POST', wiec robi sie to tak, ze albo lapie sie URL przez mod_rewrite i robi wewnetrzne zapytanie do serwera (wyjasnie dalej) albo robi sie dluuuugi URL i przechwytuje nawet przez skrypt w php albo jakis rodzaj CGI i robi redirect do czystego URL'a...
Kluczowe witryny prowadzone przez moja firme dostaja klientow przychodzacych do nas z parametrami w formie GET... my tych ludkow lekko walkujemy i odsylamy do wlasciwego miejsca ale juz czystego - bez zadnych ?, & i =
Kod:
http://....../products/promotion.do?affiliate=12344532&banner=ui32r72r&track=sr23twdrwtq34td3&sid=i32cutatuda43ututacksajflkw
No to smietnik ladny... i teraz google to zandeksuje - SEO lezy... a jakby chcial podac koledze to tez bedzie lipa bo nie da rady Jak ktos mi przychodzi z takim czyms to ja skrzetnie zbieram zmienne, ukrywam, robie redirect do
Kod:
http://......./products/promotion/
i to wszystko... (ten bajer .do to od firmy ktora wczesniej hostowala te strone - nadal mamy przychodzace klikniecia na stare adresy).
Apache pozawala robic takie numery albo z mod_rewrite albo bez... rewrite to jak czarna magia - jesli nie przygotujesz sie solidnie to gwarantuje ze bedzie Cie straszyc po nocach (a wcale tam nic trudnego nie ma).
Bez mod_rewrite apache i tak daje nam sporo cudow
Kod:
ScriptAliasMatch ^/produkt/.* produkt.php
Dalej produkt.php musi sobie rozlozyc na czesci pierwsze sciezke z URLa aby wiedziec ze /produkt/kategoria/nazwa/cokolwiek to tak na prawde produkt.php?kategoria=<kategoria>&nazwa=<nazwa>
Jak ktos sie boi mod_rewrite to mozna tak... mozna tez inaczej...
Kod:
<Files /pub>
ForceType cgi-script
</Files>
ktokolwiek odpali http://......./pub/<cokolwiek> uruchomi tak na prawde skrypt CGI ktory dziala na tej samej zasadzie co podalem wyzej...
Co wiecej mozna powiedziec... tylko 2 rzeczy - RTFM, google