Pokaż wyniki 1 do 4 z 4

Temat: Grafika WinApi C++

  1. #1

    Domyślnie Grafika WinApi C++

    Witajcie.

    Mam mały problem, chce napisać program do rysowania funkcji kwadratowej/rzutu poziomego.
    W Turbo Pascal nie napotkałem problemów jeśli chodzi o funkcję kwadratową i jej wykres. Użyłem pętli obliczając wartość Y dla kolejnej wartości X i wstawiałem wartość X i Y do procedury PutPixel wykres nie był doskonały ale spełniał moje oczekiwania.
    Teraz próbowałem zrobić to samo w C++ ale szczerze mówiąc nigdy wcześniej nie robiłem takich rzeczy w C++ a tak w ogóle to dopiero się uczę tak prawdę mówiąc i zaczynam powoli ogarniać programy OO próbuje napisać coś przydatnego, ale wracając do tematu... W Turbo Pascal miałem bibliotekę GRAPH i wszystko pięknie działało lecz w C++ (DEV-C++ 4.9.9.2) próbowałem napisać z graphics.h lecz wysypało mi pełno błędów później dowiedziałem się, że to jest przestarzały sposób ktoś polecił bym zaktualizował do wxDev-C++ ale nie zrobiłem tego. Następnie przeczytałem, że API i GDI powinno rozwiązać mój problem.
    Lecz szczerze mówiąc programowanie z API jest totalnie różne od zwykłych aplikacji konsolowych i nie umiem się przestawić.
    Pewnie porywam się z motyka na słońce jeśli biorę się za API bez perfekcyjnej znajomości języka C++ lecz wszelkie sugestie, wskazówki jak mam osiągnąć podobny efekt co w Pascalu (wykres w konsoli) lub jak w ogóle zabrać się za zaprojektowanie tej aplikacji używając API.

  2. #2
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Skąd
    /dev/random
    Postów
    556

    Domyślnie

    Odnosnie API to nie potrzeba niewiadomo jak wielkiej znajomosci C/C++, a jedynie znajomosci API. Nie wiem czy sobie wybrales dobra droge, bo realizacja niektorych spraw w API to troche wymyslanie kola na nowo. Ja czasem lube pisac w API czy to w C++ czy w ASM ale to bardziej takie zboczenie Jak juz chcesz tak sie bawic to pomysl o jakims ATL/MFC itp. ewentualnie nad promowanym obecnie .NET Jesli chodzi o .NET to mimo swoich wad ma zalety jak potrzeba cos napisac w trybie expresowym. Oraz takie wady ze jak chcesz zrobic cos co M$ nie przewidzial to znowu to samo co w API, a nawet jeszcze bardziej powalone

    Zreszta zerknij na www.winapi.org - Programowanie w Windows API, Win32, C, C++, winsock znajdziesz kupe materialow ktore ci pomoga i powinienes szybko zalapac o co biega...
    ...ale jak mowilem sama zabawa z GUI w "czystym" WIN API itp. to takie wymyslanie kola na nowo
    Ostatnio edytowane przez tom : 12-27-2010 - 11:09
    --
    ToM's Super Fix IT "No Fucking Problem"

  3. #3

    Domyślnie

    Wczoraj pobrałem bibliotekę Allegro myślę, że jest w sam raz do rysowania wykresów funkcji i do podobnych rzeczy nawet drobnych gierek.
    Strona bardzo przydatna, sam szukałem jakiś przydatnych informacji ale nie były objaśnione dość przejrzyście.
    Dzięki bardzo za odpowiedz.

  4. #4
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Skąd
    /dev/random
    Postów
    556

    Domyślnie

    a i chyba calkiem fajnie wybrales jesli chodzi o Allegro jest calkiem fajne i potrafi dac wiele satysfakcji - ot chocby jak wspomniales w prostych gierkach typu platformowki itp Moze nie jest to na obecne czasy jakis Hi-End odnosnie grafiki, ale potrafi dac wiele zabawy i wiele nauczyc. Tutaj zerknij sobie np. na forum.gamedev.nazwa.pl
    Ostatnio edytowane przez tom : 12-27-2010 - 22:06
    --
    ToM's Super Fix IT "No Fucking Problem"

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj