Pokaż wyniki 1 do 10 z 21

Temat: Anonimowość w sieci pozytywne i negatywne strony

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. Domyślnie Anonimowość w sieci pozytywne i negatywne strony

    W innych wątkach piszecie o różnych sposobach na anonimowość w sieci, ale czy w każdym przypadku jest ona korzystna. Sądzę, że jeśli chodzi o możliwość identyfikacji miejsca zamieszkania i innych naszych danych osobowych ważne jest, żeby pozostać anonimowym aby nie narobić sobie problemów, ściągnąć na siebie kłopotów. Jednak wyobraźmy sobie, że mamy firmę o której ktoś anonimowo wypisuje bzdury w internecie np. na jakich forach, niszcząc nam tym samym reputacje i pozbawiając klientów, co wtedy? jak poradzić sobie z tą sytuacją namierzyć tą osobę udowodnić, że jest np. naszym konkurentem i specjalnie działa na naszą niekorzyść. Kolejnym przykładem może być np. pracownik tej naszej firmy który również anonimowo 'wyprowadza" do internetu ważne dane dotyczące tej firmy, ważne jest wtedy, żeby wiedzieć kto to i żeby właściwa osoba poniosła konsekwencje swojego zachowania. Co myślicie na ten temat? Może przychodzą wam do głowy pomysły na pozytywne i negatywne aspekty anonimowości w sieci? i jak sobie radzić z tymi negatywnymi?

  2. Domyślnie

    Bardzo fajny temat.

    Pozytywy:
    • prywatność (złudna),

    Negatywy:
    Ostatnio edytowane przez Mad_Dud : 05-11-2012 - 19:19

  3. #3

    Domyślnie Anonimowość?

    Z jednej strony Internet jest symbolem wolności. Jednak patrząc z innej perspektywy Internet aż czai się od niebezpieczeństw!
    Dlatego walcząc o wolność Internetu, nie można zapominać o tym, że z Internet może być wykorzystywany nie tylko do dobrych celów.
    Jak zapobiec wyciekaniu informacji z firmy? Może wystarczy te najważniejsze informacje udostępniać tylko zaufanym pracownikom? A może należy przyjąć bardziej rygorystyczne środki i założyć filtry na maile? Albo jeszcze gorzej przeglądać pocztę pracowników?
    W interesie nas wszystkich jest, aby jednak anonimowość w sieci była ograniczona. Być może powinny istnieć specjalne służby, które mogłyby sprawdzić, z jakiego nr IP, kto konkretnie, skąd wysłał jakąś wiadomość, dokonał jakieś transakcji itd.

  4. #4

    Domyślnie Ciekawy temat,

    Jestem laikiem w tej dziedzinie, więc postaram się to rozłożyć.
    Według mnie na ten temat można patrzeć z dwóch stron, jako użytkownik:

    Pozytywne Strony:
    - Poczucie wolności, że wszystko możemy ( może to być również w negatywnych stronach w stosunku do innych użytkowników)
    - Wirtualni znajomi,
    - Możliwość wypowiedzenia się bez żadnych konsekwencji na tematy nas drażniące, lub własnie negatywna ocena źle prosperujących firm itd.

    Negatywne Strony:
    - Możemy nie być branymi poważnie pod uwagę,

    Jako postępowanie innych użytkowników:

    Pozytywne strony:
    - dobre oceny naszych działań, <feedback>

    Negatywne Strony:
    - Nigdy nie wiemy kto siedzi po drugiej stronie,
    - Czy ta osoba ma jakieś dane na nasz temat,
    - Poczucie bezkarności,
    - Naciąganie niektórych zdarzeń przez osoby uważające się za poszkodowane, co oczernia nas i firmy, w których pracujemy.

    Podsumowując dla nas ze strony innych użytkowników może być to pewnego rodzaju zagrożenie.

  5. #5

    Domyślnie :)

    Uważam ,że najlepszą odpowiedzią na złą opinię w sieci nt. jakiejś firmy są oceny przez innych użytkowników internetu... To będzie najbardziej wiarygodne.Nieświadome nagłośnienie związane z szukaniem winowajcy przez firmę może jej przysporzyć przypadkowo black PR- po przez naświetlenie problemu... Za 2 miesiące ludzie nie będą pamiętać o winowajcy tylko ,że w tej firmie były jakieś problemy...
    filtr na maila ? ludzie są wystarczająco kreatywni, że jeśli będą chcieli z pewnością go ominą.. szkoda siły i pieniędzy...
    Faktycznie poufne informacje powinny zostać wśród zaufanego staff-u... PZdr.

  6. #6
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    1. Poufne informacje powinny pozostac poufne i udostepniane tylko tym ktorzy maja uzasadniona potrzebe aby wiedziec... a za przekazanie danych dalej pracownicy powinni dostawac natychmiastowe dyscyplinarki.
    2. Co do komentowania - lista exit-node'ow TORa jest publiczna... lista anonimowych proxy tez jest do znalezienia - blokujesz je na stronach firmy i nie przyjmujesz od nich wpisow - problem anonimowosci odpada...
    3. Inne rozwiazania to wymaganie potwierdzenia adresu email zanim przyjmiesz wpis (wiesz przynajmniej kto wpisal) albo zwyczajna moderacja gdzie firma musi zatwierdzic - choc to nie jest wskazane...
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  7. Domyślnie

    Bardzo słusznie zauważyliście, że możliwość anonimowości w sieci sprzyja wyciekom informacji z firmy. Przecież gdyby pod każdym wpisem, wysłanym e-mailem trzeba się było podpisać imieniem i nazwiskiem, a nie wymyślonym nickiem, nikt nie dopuściłby się się takiego postępowania z obawy na konsekwecje. Trzeba wobec tego próbować zapobiegać tym sytuacjom, może właśnie tak jak proponujecie poprzez udostępnianie ważnych informacji tylko osobom, które muszą to wiedzieć. Jak to osiągnąć? Może poprzez wprowadzanie i stosowanie w firmach odpowiedniej polityki bezpieczeństwa.
    Np. norma PN-ISO/IEC 17799 Technika informatyczna, Techniki bezpieczeństwa, Praktyczne zasady zarządzania bezpieczeństwem informacji zaleca nam własnie prowadzenie kotroli dostępów. W punkcie 11.1.1 tej normy jest napisane: "zaleca się, aby zasady kontroli dostępu oraz prawa każdego użytkownika lub grupy użytkowników byly jasno określone w polityce kontroli dostępu. Zabezpieczenia dostępu mogą byc zarówno logiczne jak i fizyczne, lecz zaleca się ich wspólne traktowanie...Zaleca się aby polityka uwzględniała następujące zagadnienia:
    - wymagania bezpieczeństwa pojedynczych aplikacji biznesowych,
    - identyfikację wszystkich informacji związanych z aplikacjami biznesowymi oraz ryzyk, na które te informacje mogą być narażone,
    - politykę rozpowszechniania informacji i przyznawania uprawnień, np. zgodnie z zasadą wiedzy koniecznej oraz poziomami bezpieczeństwa i klasyfikacją informacji,
    - standardowe profile praw dostępu w organizacji dla użytkowników na typowych stanowiskach,
    - wymaganie formalnej autoryzacji wniosku o przyznanie dostępu"
    Jak sądzicie czy wiele firm stosuje się do tych zasad? czy są to wystarczające wytyczne aby zapobiec wyciekowi poufnych informacji?

    Wracając do tej anonimowości i tego, że zmienia ona nasze zachowanie, być może na bardziej otwarte, odważne, jak odniesiecie się do tego, że nawet tu na forum chcemy być anonimowi i używamy nicków?

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj